Циљ предмета:
Упознавање студената са савременим теоријским концептима и методолошким приступима управљања знањем за заштиту на раду.
Исход предмета:
Стицање предметно-специфичних компетенција за темељно познавање и разумевање концепта управљања знањем, оспособљеност за истраживачке процесе и креирање стратегија управљања знањем у систему безбедности и заштите на раду.
Садржај предмета:
Знање (епистемологија, економија знања, друштво знања); Друштво ризика и знање у систему безбедности и заштите на раду; Управљање знањем – историјат, одређења, циљеви, перспективе, потреба и значај у систему заштите на раду; Тацит и експлицитна знања за заштиту на раду; Приступи управљања знањем; Циклус управљања знањем; Процесни аспекти управљања знањем; Модели управљања знањем; Технологија и управљање знањем (ИKТ,софтверске апликације);Систем за управљање знањем; Имплементација стратегије и система управљања знањем; Управљање знањем, развој људских ресурса и иновативност у управљању заштитом на раду; Заједнице праксе (CoPs) базиране на знању; Контрола и управљање знањем (појам, процес и врсте контроле, контрола знања у ланцу знања, контрола знања у пракси). Организације базиране на знању-организације учења; Изазови и трендови управљања знањем у систему безбедности и заштите на раду; Истраживачке парадигме у проучавању управљања знањем.
• Nikolić, V. (2017.) Bezbednost i zaštita – pristup upravljanja znanjem, Fakultet zaštite na radu u Nišu, Niš.(monografija u pripremi)
• Lam, A. (2000). Tacit Knowledge, dostupno na www.findarticles.com
• Hugenholtz, N.I.R., Schreinemakers, M.A., A-Tjak, M.A., van Dijk, F.J.H.. (2007). Knowledge infrastructure needed for occupational health.
Industrial Health 45, 13–1
• Schulte et al., 2004. Knowledge management in occupational hygiene: the United States example. Annals of Occupational Hygiene 48(7), 583–594
• McElroy, M. (2003). Knowledge and Risk Management, dostupno na www.macroinnovation.com
• Kai,M.,Heisig,P,Vorbeck, J. (2003), Knowledge Management: Best Practices in Europe, Springer
• Waltz, E., Knowledge Management in the Intelligence Enterprise, Artech House, Lomdon, 2003.
• Davenport, T., Prusak, L. (2000), Working knowledge: How organizations manage what they know, Harvard Business School Press;
• Dalkir, K. Knowledge Management in Theory and Practice Mc Gill University, Elsever, 2005
• Николић, В. (2011). Знање и организационо учење у новим условима друштвено-економског развоја, Тематски зборник,
Економски институт, Београд, Београд, стр 77-99.
• Николић, В., Соколовић, Д. (2007). Менаџмент знањa, екологија знања и развој људских ресурса, Андрагошке студије,
Филозофски факултет, Београд
• Meško, M., Markič, M., Štok, Z., Nikolić, V. (2011). From knowledge menagement to quality and business excellence,
Proceedings ICDQM-2011, Research Center of DQM , Beograd, pp.271-277
- Предавања,
- Пројекти,
- Семинарски истраживачки рад,
- Студија случаја,
- Дискусија,
- Консултације.
ПРЕДИСПИТНЕ ОБАВЕЗЕ | ПОЕНА | ЗАВРШНИ ИСПИТ | ПОЕНА |
---|---|---|---|
Презентација пројекта | 20 | Усмени испит | 40 |
Семинарски истраживачки рад | 40 | - | - |